mandag den 5. maj 2014

Bag den blå bænk

er der atter kommet liv. Under den blomstrende mirabelle med udsyn til både kirsebær, hindbær, jordbær og rabarber, som de skal gøde, bor de små fjerede væsener af racen Kochin. Jo der er kommet liv i hønsegården igen. Faktisk for nogle uger siden.
Forhåbentlig er den "rævesikret" nu så jeg aldrig mere skal opleve at Mikkel kommer indenfor.







De har jo sko på!! 
Ja fjer på fødderne har mine små kinesere. Så skraber de ikke så meget i haven, sagde sælgeren. Men de kan nu godt bruge bentøjet, skal jeg hilse og sige.

Men hvor har jeg savnet at kunne samle mælkebøtter og smide køkkenaffald ind i hønsegården. Det bliver der rådet bod på nu, for jeg synes det er ærgerligt at noget går til spilde når det kan bruges så effektivt som høns gør det.

Den lille flok skal gerne udvides og jeg søger ihærdigt efter Maran-racen her i Nordjylland.
Så skriv hvis I kender nogen der sælger dem. Har prøvet i "klubben" uden held.

1 kommentar:

  1. Øj hvor er de vakker .
    prøv at tjekke gul og gratis, der er fler sælger af maran
    dog kan jeg ikke se ved alle om det er stor eller dværg
    husk at se moder dyrenes æg hvis det er pgra dens chokolade brune æggeskal, da der ikke altid er rene maran i omløbet.
    pøj pøj med søgning
    Her håber jeg der kommer perlegrå dværgorpington ud af æggene på søndag .Holland importeret.;-) og håber der kom noget ud af æggene efter de har været igennem postdanmarks rystemaskine.

    SvarSlet