onsdag den 19. marts 2014

Søg og du skal finde - i England. Eller hvordan jeg fik navnet på min plante.

Barfields Pink er navnet på min pulmonaria-krydsning. Eller lungeurt på dansk. Den dukkede op for nogle år siden, fik lov til at blive og siden har jeg formeret den op. Nysgerrig efter at vide om den var en "unika" eller var kendt i forvejen, begyndte jeg min søgen. Og hvor ellers end i England - landet med selskaber og nationale samlinger for næsten alle sorter af planter. Hos Stillingfleet Lodge Gardens and Nurserys havde Vanessa Cook svaret da jeg sendte billede og beskrivelse derover. Så fantastisk med dette internet og den engelske hjælpsomhed.






Beklager at billedkvaliteten ikke er så god som ønskeligt.

Tag et kig på hjemmesiden: http://www.stillingfleetlodgenurseries.co.uk/

En inspirerende planteskole og med en stor cottage garden i nærheden af York.
Den vil jeg gerne besøge ved lejlighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar