onsdag den 11. december 2013

Julen kan også være rustik og blå.

Lad det være sagt med det samme: jeg er egentlig meget traditionel hvad julepyntning angår. Men jeg elsker også at gå nye veje og prøve nye farver. Julen er hjerternes fest og i mange år har jeg syet patchwork-hjerter i mange forskellige varianter. I år blev de med blålige toner og så min datters aflagte kjole med sorte toner. Der er blevet syet rigtig mange og jeg er aldeles tilfreds med resultatet.


Grene fra mit gamle Bramley-æbletræ med hjerterne på, sat i ler med en bund af mos. Enkelt og rustikt.


Det blå hjerte er lavet af gamle skilte i Cambodia. Købt hos Stig Lauritsen og Greg Kobett fra Paradehuset.


Grønne er det også blevet til. Potterne finder jeg på loppemarkeder eller er gamle, som males i passende farver. Rustne dåser kan også bruges, de har jo den skønneste patina.


Kaminhylden.

3 kommentarer:

  1. Hvor er det bare flot, ikke ret meget julet, men enkelt og pænt. Tak for idéen. Jeg kan ikke lave patchwork, men en gren i ler, det kan jeg finde ud af, og så har jeg nok et eller andet, jeg kan hænge på grenen.

    SvarSlet
  2. De er yndige.

    Julehjerteligst

    SvarSlet
  3. Det ser flot ud - og anderledes - men alligevel julet :-)

    SvarSlet