mandag den 28. oktober 2013

Utroligt men sandt - min Matucana.

Jeg har oplevet meget, men aldrig så mange lathyrusblomster som i år. Jeg har kun haft to slags, men Matucana er min absolutte favorit. År efter år har jeg været selvforsynende med den og den svigter aldrig.
Jeg har høstet frø i store mængder allerede og det er jo hele hemmeligheden: at få frøstandende af så der kommer flere blomster. Og tak, for jeg har plukket så mange buketter der har spredt deres velduft i huset.





Og det gør jeg så stadig, altså plukker buketter her hvor 1. november er lige om hjørnet.

Jo, planterne kender da vist ikke kalenderen.

5 kommentarer:

  1. Hvor er de dog smukke og så her sidst i okt. Utroligt.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  2. Jeg plejer også at have mange latyrus sent på året, og som du skriver er hemmeligheden at fjerne de visne blomster. Det har så gjort det besværligt for mig at samle frø, da de ikke når at modne!

    SvarSlet
  3. Jeg har også lathyrus endnu, og har ikke plukket buketter, men de blomstrer stadig, så jeg er heldig.

    SvarSlet
  4. Jamen jeg har samme succeshistorie som dig. Mine lathyrus har også blomstret i en uendelighed, og de gør det stadigvæk. Nu må vi se om den lovede storm, river det hele op med rode. Arh så galt går det næppe!

    SvarSlet
  5. det er en dejlig Lathyrus jeg har den også og den står også stadigtvæk med blomster :) dejligt!
    KH
    Marianne

    SvarSlet