onsdag den 9. oktober 2013

Midtimellem

Ikke sommerens sidste rose - endnu. Men den smukke Sympathie går jeg forbi mange gange om dagen og selv om det ikke er en af de roser der oftest portrætteres eller har berømmelse på højde med mange andre, så er den at finde i mange danske haver. Og burde findes i endnu flere - hvis man spørger mig.


Nå, men dette er ikke et indlæg om roser.
Ej heller flere plantenyheder i denne omgang. 
Dette er bare sådan lidt "midt-imellem", for de næste dage kommer det til at handle om efterårshaven.


Nu jeg er ved de røde farver, så kan man i disse dage beundre de smukke, kunstfærdige frøstande/bær hos rød druemunke eller actaea erythrocarpa.



2 kommentarer:

  1. Hej Helga.Jeg er en af dem der har Sympathie i min have......faktisk to stk. der vokser op af min sydmur.Og dem nyder jeg rigtig meget.God aften Jette

    SvarSlet
  2. Rød er en vidunderlig farve!

    Hjerteligst

    SvarSlet