lørdag den 19. oktober 2013

Cotswoldshække - kan man det her? Ja, hvorfor ikke!!

Mod nabohaven vokser en gammel ligusterhæk. Den er gennem nogle år ikke blevet klippet helt ind som den burde og jeg har været ved at fortvivle over synet af den. For det hjælper jo ikke at det kun er den ene side der får turen.
Men da jeg så for nogle dage siden gik ind ad min lange indkørsel for 10.000 gang og kiggede lidt trist på den, kunne jeg pludselig se strukturen - det er jo "min engelske hæk" der står der!!


Så fat i hækklipperen igen, lidt studsen her og der - og nu ser den ganske fornuftig ud.


På den højre side, som er inde i min have, har jeg lavet det så man kan gå langs hækken og kigge ind i haven. Som bund bruges hækafklip og flis, der langsomt formulder og gøder.


Nu glæder jeg mig over min hæk og endnu mere til at gøre den endnu mere engelsk.


For jeg har altid været utrolig glad for de fantastiske hække som man ser i "Shakespeare-land",
The Cotswolds.

God lørdag derude.


4 kommentarer:

  1. ...og jeg har fått mer og mer sansen for ligusterhekk. Jeg har rammet inn ett bed med den i år og skal lage et liknende bed til våren, med samme hekk rundt. Det hender jeg gir hekken litt kukompost eller hjemmelaget kompost for å spe på litt ekstra. Da spruter det av friskhet over den :) Lykke til videre med din fine hekk og god helg :)

    SvarSlet
  2. Super idé. Det ser godt ud :)

    SvarSlet
  3. Godt gået Helga....få skabt nye tendenser til haven, væk med de stive firkantede liguster
    Ja lad os få svung og runde former ;-)

    SvarSlet
  4. Det skal nok blive godt :-)

    SvarSlet