torsdag den 6. december 2012

Kom til Jul på Slottet.



Jeg vil gerne gøre lidt reklame for dette skønne sted, som er min faste juletradition.

Udover selve "juleriet" er der så meget mere at se på dette historiske sted. Napoleons flotte spisestel og meget andet fra Frankrig. Eller føl historiens vingesus fra da Stygge Krumpen og Ingeborg Skeel huserede på stedet.
En guidet tur om sommeren eller Middelalderdagene.





Kom i julestemning på Voergaard

7.- 9. december kl. 11-17
Jul på Voergård er blevet en tradition - et eventyrligt samlingssted, hvor venner og familie mødes for at komme i julestemning i slottets historiske rammer.
Inde bag slottets tunge døre åbner der sig en ny verden, hvor slottets pompøse sale er pyntet med overdådige dekorationer specielt skabt til Voergård - og roser, roser og atter roser. Sanserne pirres fra det øjeblik, man træder gennem portalen og ind i slottets eventyrlige sale. Skovens småfolk har været på spil og har hjulpet med pyntningen, som er en blanding af skovens mystik og middelalderlig klosterstemning.
Store juletræer er overstrøet med forunderligt pynt, og i skæret af de mange gyldne lys funkler dekorationer om kap med slottets kostbare krystallysekroner. Blomsterdekorationer med friske roser, liljer og orkidéer, duftende hyacinter og farverige amaryllis pynter slottets store vaser.
Et sanseindtryk af musik, farver og dufte og en oplevelse for hele familien.
l slottets riddersal, kældre og på gårdspladsen er der boder med bl.a. salg af forskelligt julepynt, arbejdende værksteder osv. Paradehuset står for salg af julepynt i lighed med den pynt, der er anvendt ved udsmykning af slottet.
Entré:
Voksne kr. 100,- inkl. gløgg/æbleskiver
Børn (fra 5-14 år) kr. 40,- inkl. sodavand/æbleskiver
Billetter købes ved indgangen.

http://www.voergaardslot.dk/jul_paa_slottet.php

Jeg tager billeder og skal nok vise stemningen.
Glæder mig.


4 kommentarer:

  1. Ja det må vi ikke gå glip af...:-)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
  2. Lyder 100 procent vidunderligt. Julemagi, roser, slotsdramatik og fuld knald på sanseindtryk...åh det ville jeg gerne opleve, men weekenden står på fødselsdag og familiehygge, men jeg vil da klart have dette printet på hjernens juleafdeling:0)

    Mange decemberhilsner fra
    Katinka

    SvarSlet
  3. Det lyder som en utrolig smuk oplevelse. Her nede hos mig, er der hvert år gammeldags jul på Sønderskov slot. Men de to ting kan vist ikke sammenlignes, altså bortset fra der begge steder er et slot som smuk ramme om arrangementet.

    SvarSlet
  4. Jeg var så ærgelig over ikke at kunne komme til det sidste år - da du fortalte om arrangementet. Det vil jeg se om ikke vi kan nå i år. (selv om det er lidt dyrt, når man er en hel familie der skal afsted..)

    SvarSlet