tirsdag den 6. november 2012

Lys i mørket.



Ligeså meget som man ikke kan få nok om foråret og sommeren, ligeså lidt skal der til i den mørke tid. Det lyder måske lidt kryptisk, lidt ligesom "less is more".

Meningen er den enkle, at jeg nu glæder mig meget over lidt.

Sent såede jeg chilier af sorten "Christmas Three", de har stået hengemt i drivhuset til gratis uddeling og nu står der en i mit køkkenvindue med de sødeste lyslilla blomster.


 





 
Og så er der stadig dejlige asters at plukke ind i haven.
 
I haven, det er lige der jeg nu vil gå ud og yde en indsats. Rive blade sammen til kvasbunkerne og pindsvinene, lægge flere æbler ud til fuglene.
 
For solen skinner og frosten er for en stund væk.
 
 

3 kommentarer:

  1. Det er så sandt som det er sagt. Men det er nemmere at komme ud, når solen skinner :)

    SvarSlet
  2. Jeg har to store chilier stående i min Udestue, så jeg har da chili til resten af vinteren! Det er nogle yndig blomster din chili kommer med!

    SvarSlet
  3. Så flott du skriver...og så godt det er når solstrålen varmer...selv på denne årstid:)
    Og din "christmas tree" er virkelig flott:)
    ønsker deg sol og fine efterårsdager:))

    SvarSlet