fredag den 21. september 2012

Jeg kan ikke få armene ned eller se lige min frøsåede delphinium!!.




Yes, yes and yes.
Man køber en pose frø, sår dem i foråret, ser de små kimplanter komme op, man potter om og potter om alt mens planterne vokser sig større og større. Man flytter dem rundt for at undgå sneglene.

Og så rejser man lige på ferie og glemmer alt om planterne, der står i sneglesikkert område, indtil man lige kommer forbi og opdager at NU BLOMSTRER DE!!!

Og hvad er det så, der er årsag til al den opstandelse: Ebony in Snow.


 

 
Om alle planterne vil blomstre som denne, vides ikke endnu.
Men så kan de heldigvis formeres på anden vis, nemlig ved deling.
 
Åh, hvor er det dog sjovt at være havenørd.
 
 
 
 
 
 

10 kommentarer:

  1. Så nydelig den er! Ingenting er så givende som å se sin egen frøsådde blomst blomstre for første gang! Jeg sådde også riddersporer i februar i år, og nå blomstrer de i mange lilla nyanser!
    Ha en fin weekend!

    SvarSlet
  2. Aldrig set eller hørt om denne plante før og kan ikke komme i tanke om andre der blomstrer hvid/sort, den er meget smuk. Jeg kan sandelig godt forstå du er oppe og køre over din succes :o)

    SvarSlet
  3. Ja hvor er den skøn, tillykke med at det er en succes.

    SvarSlet
  4. Hvor er den skøn. Og så har du selv sået den - heldig asen ;O)

    Jeg har også sået her i efteråret, og skal snart prikle og så vente på at se resultatet om 8-12 måneder. Tålmodighed er en dyd :O)

    SvarSlet
  5. Meget fin Ridderspore og dejligt den ikke blev sneglemad..

    SvarSlet
    Svar
    1. HA!!!! Sagde du Ridderspore, ja det kommer der ud af ikke at være latinkyndig!!!! Nu hvor du siger det kan jeg måske godt se det på bladene, men er blomsterne ikke meget store af en ridderspore at være...?

      Slet
  6. Jeg tror den er på størrelse med de fleste riddersporer og blomsterne har samme størrelse som f.eks. Black Knight.

    Jeg plejer at så riddersporer her i efteråret, men valgte at prøve med denne i foråret. Og at den så når at blomstre er bare skønt. Den har nået samme størrelse som dem jeg såede sidste efterår.

    SvarSlet
  7. Hej. Det er jo helt fantastisk. Jeg synes også, det er så spændende at så og få smukke planter ud af det. Den ser jo rigtig spændende ud din plante.

    SvarSlet
  8. Hvor er den dog super flot :)
    Jeg har også haft rigtig god held med frå såede delphinium i år, bare ikke med farven!!!!! ;)
    Havde købt frø til White Galahad, gav nogle planter væk og beholdt selv 5 som kom i et nyt hvidt bed.
    De har blomstret, de var alle 5 vældig flotte, men det var bare 5 forskellige blå farver, og ikke en eneste hvid! Hehehe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kender jeg godt. Man ærgrer sig så meget når udfaldet bliver anderledes end håbet. Det er da også derfor jeg er så tilfreds, det lovede holdt.

      Slet