fredag den 10. august 2012

Gyldne tider.



Så er der vist dømt sommer igen - endelig.
Så for at hylde solen og dens varme, gyldne stråler, gik jeg ud og kiggede på nogle af de gule blomster. For jeg har intet imod gule, i det hele taget kan jeg vist lide alle farver.



Gyldenris er blevet populær igen, og der er kommet flere nye på markedet.
Lysegule og afdæmpede, hvilket klæder dem og gør dem lidt lettere at flette ind i haven.


Vildarterne hos solhattene tiltaler mig og især denne her echinacea paradoxa er skøn.


Denne sartgule daglilje med hvide kanter. Hvor den lige er kommet fra, erindrer jeg ikke.


Natlys, som jeg såede i foråret, er nu blevet store og blomstrer.


Og min yndlings- og eneste tagetes, Luna.
Har den både ude mellem afgrøderne og inde i drivhuset. Tror at den er med til at holde al "skidtet" væk fra både kål og tomater. Døjer ihverttilfælde ikke med noget.
Så den er fast inventar hver eneste sommer.

Endnu en solrig dag er i vente.
Dejligt.


2 kommentarer:

  1. Jeg tilslutter mig "alle farver er skønne" og dejligt med dit gule indlæg. Sjovt at Gyldenris er på vej ind i varmen igen, den har jeg aldrig været så pjattet med. Ikke pga farven... men et eller andet andet!!
    Nyd nu solskinnet deroppe nordpå, os sydpå har lige fået skyer sendt ind og vinden har stadig ikke lagt sig. Det skal nu ikke hindre os i at komme udenfor meeeeen lidt misundelig har man vel lov til at være. ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøver lige at sende lidt sol sydpå også. Mener at det skulle blive godt i hele landet.

      Slet