søndag den 22. juli 2012

Tyroler-kitch



De rette ting på rette sted fungerer bedst. Sådan er det oftest og her i alperne skal der være tyrolerpelargonier og massevis af altankasser. Østrigerne svælger i blomster. Alt er så vedligeholdt og passet, plænerne klippede og stierne fejede.



Denne gård ligger oppe 1500 m´s højde ved siden af det lille kapel der var med i billedeserien fra igår. Her er der ikke symmetri i indholdet i altankasserne, men hvor var det stilfuldt smukt alligevel.


Samme gård havde denne "udstilling" på en gammel vogn, bl.a. med en miniature af kapellet.


Fra landsbyen hvor jeg bor. En kommunal sammenplantning på byens lille torv.


Hus ved torvet, hvor alle altankasserne er tilplantet ens.


En have fra landsbyen, sirlig og fin med den grønne baggrund. Men det er hegnet der gør den flot.


Sådan kan man også lave sin brændeopbevaring til et kunstværk. Genialt.


Gammel gård her i landsbyen. Igen en enkel beplantning og igen hegnet der gør forskellen.


Denne gård er undtagelsen der bekræfter regelen.
Ingen blomster eller altankasser. Er måske ubeboet - jeg ved det ikke.


2 kommentarer:

  1. Ja, her var det virkelig blomstring!
    Kjempe fint!

    Klem

    SvarSlet
  2. Dejlige billeder og en super brænde-opbevaring, det billede har jeg gemt på min pc. Det vil jeg gerne huske på en gang ud i fremtiden.

    SvarSlet