tirsdag den 10. juli 2012

Kender I det?


Man har navnet lige på tungen, men kan ikke få det resten af vejen. Jeg har ca. 130 forskellige roser og indimellem - læs ret ofte - kan jeg ikke huske navnet, når nogen spørger til det.
Så bliver jeg irriteret på mig selv og begynder at slå op i bøger, for jeg vil partout finde ud af det.
Således også med min gamle rose nedenfor.



Nu ved jeg så igen, at det er Ferdinand Pichard.
En smuk, historisk rose, der kan minde lidt om Rosa Mundi. Blot i en mindre udgave.


Denne kunne jeg heller ikke huske navnet på. Men det er Quatre Maison Blanc.


Denne kender jeg navnet på, det er Comte de Chambord.
Også en historisk rose med en fantasdtisk duft. Dog tåler både blomster og knopper regn dårligt.
Men det må man leve med hvis man vil have den,




Man har

7 kommentarer:

  1. Hej
    Jeg må tilstå at jeg buger navneskilte ved blomsten,ved godt det ikke pynter ,men det hjælper på hukomelsen :O)

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  2. Nydelige roser! Og en veldig kjent historie...utrolig hvor mange navn som får plass på den tungespissen og ikke kommer ut ;-)

    Vi har en Danmarkstur rett forut, og jeg håper du holder åpent. Aalborg uten Idéhaven er ikke helt Aalborg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria.
      Hvornår kommer I til Danmark?
      Jeg er ikke hjemme fra d. 16. til d . 23.

      Mange hilsener fra Helga

      Slet
  3. Det kender jeg alt for godt :/ Hurra for internettet så vi kan google :D

    SvarSlet
  4. Jo tak det kender jeg godt, jeg kan altid navnene, undtagen når nogen spørger, så er de væk. Heldigvis kommer de ret hurtigt igen, så det er sjældent jeg slår op :o)

    SvarSlet
  5. Hvad var det nu jeg ville skrive.... havde det lige på tungen og i fingerspidserne... nå, jeg må vende tilbage en anden gang!! ;o)

    SvarSlet
  6. Ja det der med de navne er da også helt vildt besværligt, jeg glemmer også navnene på mine planter...

    SvarSlet