fredag den 13. juli 2012

Efter regn kommer solskin eller ?


Jeg har det som om jeg har løbet stafet imellem regnbygerne. Og torsdag da fik jeg besøg fra Norge, åbnede himlens sluser sig og vi fik hvad der minder om et skybrud. Men nordmænd er ukuelige mennesker og bevæbnet med paraplyer, gik vi i marken og fandt planter.
Bagefter måtte jeg i tørt tøj, for paraplyerne kunne ikke forhindre at jeg drev af vand og så ud som rosen herunder.



Det er rosen Black Baccara. Og den tåler særdeles godt regnen kan man se.


Solskin er der kommet i haven i form af Lorraine Sunshine, som jeg synes er dejlig med det brogede løv og den citrongule blomst.


Heliopsis helianthoides "Summer Nights" er en favorit hos mig med det mørke løv og de næsten sorte stængler mod den smukke blomst. Vælter ikke uanset regn og blæst.


Dagens rose er Awakening.
En yndig klatrerose, som er en halvsøster til New Dawn.
Bemærk de ualmindelig smukke knopper, men også den udsprungne blomst er skøn.




2 kommentarer:

  1. Ja, man må jo ikke klage... eller må man godt nu? Det er alt for megen regn og vi vil ikke have mere, tak. Hvis du har flere roser, der klarer regnvejr godt, så kom endelig frem med dem - jeg synes at mine hænger noget, nogle endda i store mugne klatter... Black Baccara e flot - og det er dine gule blomster nu også.

    Med ønsket om solskin...

    Ulla

    SvarSlet
  2. Det er utrolig hva vi gjør i regnvær, og er det hagevandring så er jo ikke regn det som stopper oss!

    Nydelige roser hos deg. Den mørke var kjempe lekker!

    Klem

    SvarSlet