fredag den 4. maj 2012

Cosmos Chokolat med venner.





Jo det er de rigtige fra Proven Winners, jeg havde med hjem. For duften - omend ikke stærk - af chokolade bredte sig i bilen da jeg kørte skønhederne hjem torsdag.

Ingen sommer uden chokoladeblomsten. Jeg tror den første spurgte efter den kort efter påske. Men tålmodighed skal der til og de næste par nætter  kommer de også indendøre, for jeg skal ikke risikere noget.



Der er noget rustikt over farven og plantens lidt viltre vækstform.


Engelsk pelargonie med navnet Nora har næsten samme mørke farve som chokoladen.


Gardenia jasminoides med sin første blomst.
Sender den mest salige velduft ud i rummet.



2 kommentarer:

  1. Altså for søren da også. Nu er jeg forelsket igen! ;-D Din Chokoladeblomst er dejlig både i farven, men duften ved jeg jo også er noget så lækker :-P
    Men vil du da så lige.... din Gardenia jasminoides er da bare noget af det skønneste <3 Hvor er den dog smuk. Ærgerligt der endnu ikke er opfundet duft-indlæg på bloggen, ville gerne snuse til den :-D
    Ha´en rigtig god dag.
    Marianne :-D

    SvarSlet
  2. Hej. Jeg er også helt vild med chokoladeblomsten og har plantet to knolde fra sidste år og er spændt på om de bliver til noget.

    SvarSlet