søndag den 1. april 2012

Som penge i banken?

Nja, nok ikke helt. Men alligevel en vis form for "rigdom" føles det som, når man har så mange små selvsåede planter.
Jeg har flittigt luget væk af akelejer, valmuer, forglemmigej og mange andre, som var ved at overtage haven eller især gangene.
Men frøbørnene af helleborus og trillium chloropetalum får lov at stå i fred. For de skal pottes op og få lov til at blive store. Og hvem ved, måske et lille bidrag til efterlønnen - om nogle år.



Helleborus-børn.
Måske flere af den sorte eller andre spændende hybrider.



Trillium-børn.
Disse er to-årige. Og der er mange flere på vej.
Har ellers læst mig til at denne type rodskyder, men det har jeg ikke set noget til.
Og planten er da nu en del år gammel.
Men hvad gør det når den sår sig så flittigt.

Sidder og ser Tattoo fra Edingburgh, mens jeg stadig kæmper for at få varmet tæerne op igen.
For der var sørme koldt derude mens jeg pottede planter op.

God søndag til alle.


4 kommentarer:

  1. Det bliver rigtig spændende hvilken farve dine Helleborus får! Jeg kender ikke den Trillium?
    Jeg håber du er ved at få varmen igen :-)
    God søndag
    Gro :-D

    SvarSlet
  2. Trillium er jo så flott! Heldig du er som har en i hagen din.
    Spennende med småplanter!

    Ønsker deg en fin søndag.

    SvarSlet
  3. Jeg købte en Trilliumknold i efteråret, men har ikke set spor af noget som helst endnu.
    God fornøjelse med din efterlønsopsparing, det lyder som en god investering. Måske det ikke var nok at finde pandebåndet frem, du skal også ha' fat i de varme sokker... ;o)

    SvarSlet
  4. Jeg glæder mig til mine Trillium laver børn det bliver fedt. Mine påskeklokker er i gang og også prydløg og andet dejligt. Det er lykken med hjemmegjorte gratise planter.

    SvarSlet