mandag den 19. marts 2012

Plante smil og plante solskin.

Det lader til at vejrguderne i den kommende uge, vil vise sig fra deres milde side igen.
Og det skal de være hjertelig velkomne til, for der skal gang i at fylde kasserne op med pottede planter. Og så lige alt det andet der også skal gøres. Drivhusene der trænger til at blive gået lidt efter, staudebedene skal renses for begyndende ukrudt. Har bl.a. sat mig for at i år skal den kattens gule vorterod bekæmpes med håndkraft og knofedt.





Nogle af de planter der er klare til at blive ompottet er bl.a. masser af storkenæb og kartebolle.
De riddersporer jeg såede i efteråret, er blevet store og skal også i større potter.

Så mandag, kom bare an.



5 kommentarer:

  1. Ja det är en härlig tid som vi går mot. I år har jag varit sparsam med frösådder då jag misslyckades helt förra året. Njuter istället av det som redan finns. Önskar dig en fin vecka.
    Kram Pella

    SvarSlet
  2. Jeg er også gået til kamp mod den gule vorterod vil ikke have den.( sidste år havde jeg en diskus så der blev det ikke til så meget , så i år)Og je poot op skal jeg også en del af mine frø såninger er klar til vidre frorløb så der kan såes mere. Dejligt at solen skinner i dag.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  3. Jeg har næsten fået vorteroden udryddet i haven ved at vippe den op med en kniv/lille spade lige inden blomstring, hvor rodknoldene hænger rigtig godt fast og ikke knækker af under manøvren.
    Jeg så tre overlevende planter i dag. De kommer op i morgen.
    Er de afblomstret falder knoldene af, bare man rører dem, og frøene spredes let.
    God arbejdslyst
    Anne Marie

    SvarSlet
  4. Øv ja, jeg har også vorterod i mange bede. Jeg havde næsten aftalt med mig selv bare at lade dem være. Men jeg tror nu alligevel at jeg prøve at få dem ud af i det mindste nogle af bedene i år. Det lyder som et god råd Anne Marie giver. Det må prøves :-)

    SvarSlet
  5. Åja, mye som skal gjøres! Det er bra at energilagrene våre fylles opp også! Jeg skulle faktisk ha pusset vinduer også......Jippi, det er vår!

    SvarSlet