lørdag den 10. marts 2012

Blå himmel, blå iris.



Findes der en mere blå blomst end våriris her tidligt? Nej vel.
Velsignet er den hvert forår når den stikker sine små grønne skudspidser op. Og inden længe står den så strunk og ubøjelig i selv den strideste blæst.

For intet kan forhindre den i at råbe: FORÅR




Denne koloni er sat for 3 - 4 år siden.
Har ingen erfaring med at dele dem, men det kunne da overvejes nu hvor der er så mange.

 


Gode, gamle kæmpevalmue Patty´s Plum.



Min julerose Karen, som er lidt speciel med sine fligede blade.



Står meget, meget længe i forhold til mange andre.
Sansynligvis en vildart - eller krydsning af vildarter.

Men hvem bryder sig om det når den er så dejlig som tilfældet er. 



5 kommentarer:

  1. Våren er så spennende! Gleder meg til å se spirer i hagen min jeg også.

    Kos deg i hagen!

    SvarSlet
  2. ja den er virkelig bedårende bliver altid så glad når den blomstre, så vil have flere i min have.

    SvarSlet
  3. Glæder mig til at se billeder at dine våriris når de er sprunget ud og står i så stor en gruppe - det kommer til at se flot ud. Håber at mine også breder sig - men i mellemtiden må jeg have nogen flere.

    p.s. har du tænkt på at få slået bogstavkoden fra ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Berit.

      Jeg skal nok vise mine iris igen.
      Jeg har slået koden fra nu. Jeg skal lære at bruge mediet lidt efter lidt. Men det kommer.

      Hilsen Helga

      Slet
  4. De dejlige forårsvækster, uhhh hvor jeg elsker dem! :-)

    SvarSlet