torsdag den 9. februar 2012

Vendepunkt?

Trods de lave temperaturer, fjerner solens stråler lidt af sneen dag for dag. Og onsdag var der plus 1.
Så optimisten i mig håber at det er vendepunktet og vi nu går mod lunere tider.
Lidt oprydning ude blev det til og ellers bare lidt trissen rundt i haven for at se tingenes tilstand.



Ingen kolde tæer her.


Kan ligefrem se sneen på retræte.



Små stauder og buksbom med vinterfrakke på.



Solbærbusken´s knopper er lige ved at sprænges, så store er de.
Skal have nogle grene ind til drivning, for de dufter så skønt ved den mindste berøring.
Savner friske bær!


Og sødkirsebær Stella, ligeså parat.
Håber på ligeså mange bær som de to sidste somre.



Små husløg, der også ønsker sig lidt varme.
Der er jo heller ikke meget læ i det hus!!


Et andet tegn på at haveåret er lige om hjørnet, er at der nu er generalforsamling i mange af Haveselskabets kredse.
Skal selv til en sådan torsdag aften og så et foredrag om "Den spiselige Have".
Det ser jeg frem til.





2 kommentarer:

  1. Hej Helga.
    Det er godt at være optimist, jeg håber du får ret i det med vendepunktet :-)
    Nyd din torsdag.
    Kh Lone

    SvarSlet
  2. Hej helga
    Sådan havde jeg det også igår at det føltes helt bestem som om det var lidt lunere Og tillige med fik jeg dejlig pakke fra Blomsten og krukken med Påskeklokker som blev sat ind i drivhuset( kunne igen åbne døren )
    Hilsen Helle
    Med i koret om forårets komme.

    SvarSlet