lørdag den 25. februar 2012

Så er vi der igen - eller jeg er!

 

Nu kommer det igen til at handle om roser.
I disse år kommer der rigtig mange nye frem og bag ligger et stort, ofte mangeårigt forædlingsarbejde.

Overalt i verden er man fascineret af rosen - denne antikkens blomst - og seriøse mennesker har gjort det til et livsværk at skabe den perfekte rose.






www.finegardening.com




Linket ovenover kan bruges hvis man er interesseret i at læse mere om hvordan roser prøves af før de kommer i handelen.

Ganske spændende læsning - hvis man da lige har lidt tid tilovers nu hvor vi for alvor skal ud og have jord under neglene.






Endelig kan man jo også selv forsøge at lave roser. Nogle kan såes og andre stiklingeformeres.
Man skal dog lige huske på een ting: ophavsrettigheder skal respekteres.




Dette venter jeg på.
God weekend.

Jeg skal i haven - blæsevejr eller ej.


3 kommentarer:

  1. Skønne roser, det er et spændende område. Her står den også på havearbejde, blæsevejr eller ej :-)

    God fornøjelse.

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
  2. Er det ikke for tidligt at starte havearbejde? Jord i min kolonihave er lidt for fugtig så jeg må vente lidt. Men alligevel - jeg vil gå at checke hvad sket nyt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. En del beskæring mangler og ukrudtet kan hives op, så det bliver vist det jeg får lavet.

      Slet