fredag den 6. januar 2012

Surfing all over.




Jeg "læser" en italiensk haveblog, dvs. da jeg ikke mestrer italiensk, ja så kigger jeg billeder og får nye indtryk. Bloggen hedder "Lavanda & Rose" - kan ses i min blogroll.
Det rare menneske bag denne blog var så venlig at skrive en nytårshilsen til mig - den kunne jeg næsten gætte mig til. Jeg havde latin i 2. real og på gymnasiet, hvilket er et godt udgangspumkt når man snuser til andre sprog.

Ovennævnte blog har en meget lang blogroll og inden jeg fik set mig om, var jeg verden rundt. Jeg har været i Polen, USA, Spanien, England, Frankrig og ....... jeg kan blive ved. Jeg fik da også tilføjet nogle nye til min læseliste. Og hvorfor så den lange forklaring?

Jeg havde egentlig tænkt at mit indlæg skulle handle om "Trends og Tendenser" i 2012. Og det kommer det så til at gøre, bare på en anden måde end jeg havde forestillet mig. Jeg ville skrive om farver der hitter i år, om hvilke materialer vi skal bruge i haven osv. Det vil jeg gøre på et andet tidspunkt.




I stedet vil jeg ytre at jeg ud fra alverdens blogs, kan se en ny og dejlig tendens: at vi i disse tider rykker sammen på tværs af grænser og forskelligheder. At vi kigger til hinanden og inspirerer hinanden - dette meget takket være interessefælleskabet som vi udveksler via blogs og andre sociale netværk. Og hvor er det dejligt at se kreativiteten blomstre ud fra de tilgængelige midler og ressourcer.

Men omvendt, så er det jo ikke nyt. At man i krisetider netop bliver i stand til at få meget ud af lidt.
Med risiko for at lyde frelst, så er det lige vand på min mølle.





Billederne er fra Mariager, juni 2011.

2 kommentarer:

  1. Ja, det er en forunderlig verden der har bredt sig med cyperspace. Dejlig fri for personfnidder og magtmisbrug...!

    SvarSlet
  2. Kære Helga; meget ud af lidt, jeg kan kun tilslutte mig. Sjovt nok har jeg også tænkt på trends og tendenser her i årets spæde begyndelse. Jeg ser frem til at høre nærmere om dit bud!
    Kh Birgitte

    SvarSlet