mandag den 16. januar 2012

Overspringshandlinger.

I den sidste uge har vi kunnet læse om, hvordan de i overskriften nævnte handlinger kan stresse os.
Jeg har lavet en overspringshandling, som med garanti ikke stresser mig eller min pengepung. Jeg har nemlig for første gang i tolv år ikke været til Formlandmesse i Herning.




Men jeg må da indrømme at det rykkede lidt i mig, da jeg sad og kiggede kataloget og billeder derfra.




Men det var et bevidst fravalg, da jeg kan bestille de varer jeg ønsker via netshops.




Så jeg vil i videre udstrækning lade kreativiteten råde og bruge de ting og materialer, jeg i forvejen har. Og så gå på flere loppemarkeder og i genbrugsbutikker.



8 kommentarer:

  1. Jeg tror ikke, du er den eneste der har prioriteret anderledes i år. Jeg har lige læst med på en anden blog - hvor vedkommende var på Formland i går. Hun skriver, at mange udstillere har droppet messen i år og at der også manglede en masse indkøbere - der var i hvert fald rigtig god plads.. Hvad det så betyder for branchen det kommende ½år kan vi jo kun gisne om (men det kan ikke være godt..)
    Jeg kan sagtens forstå din prioritering. Og det virker til at ha' været en god beslutning for dig - og ingen stress :-)
    Vi skal alle følge vores mavefornemmelse noget mere i stedet for hvad "vi burde gøre".

    SvarSlet
  2. Ja du er helt sikkert på linie med mange andre danskere. Sad lige og læste, at Danmarks formandsskab også vil holde lav profil og servere postevand (i stedet for vand på flaske) og mindre kød (som skal importeres fra eks. Argentina) og servere årstidens grøntsager. Der bliver heller ikke udleveret små gaver, som man åbenbart gør ved disse møder. En linie som vi da kun kan bifalde, EU som institution bør vel gå forrest og holde lav profil i disse nedgangs tider.
    Så du er ikke den eneste, som holder lav profil.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sød musik i mine ører, at vore politikere går forrest i at vise omtanke.

      Slet
  3. I reviewed a number of your past posting and like the flower shots form the 14th and 15th., beautiful. I need to figure out a way to translate your blog so I can enjoy it more. Any help?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hello.
      I don´t know how to translate the blog. Sorry.
      But pictures are international. I hope you may enjoy it anyway.

      Slet
  4. Du gik ikke glip af noget!!! Jeg var der i lørdags, og der var meget få mennesker. Og min veninde var der i torsdags, og der var heller ingen mennesker.

    Der var ganske få udstillere, der havde noget interessant at tilbyde - for du godeste mage til kopibras skal man lede længe efter. Ja undskyld men jeg hader kopier af gamle ting - specielt hvis det er lavet i dårlig kvalitet.

    Og så 200 kr. for at komme ind - tsk tsk.....

    Kh. Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marlene.

      Det er godt at høre. Selvfølgelig trist for branchen at der er krise. Men der trænger vist også til at blive luget lidt ud! Jeg ønsker selvfølgelig ikke at træde nogen over tæerne, men sidste år var der også langt mellem snapsene.

      Så jeg glæder mig over min beslutning.
      Jeg vil hellere købe flere planter og så kan jeg jo plante dem i mine gamle støvler.

      Slet
    2. Ja, det er trist for branchen, at der er krise - og når man så tænker på, hvad de betaler for at stå der. Et firma sagde, at det løb op i 250000 kr. Vildt.

      Men de fleste brancher er jo i krise nu - også vores branche. Ingen tvivl om det. Lad os håbe, det snart vender og ikke alle går ind for genbrug og "bytte-planter", for så lukker endnu flere. Men godt at der er blevet skruet ned for forbruget - det trængte vi til.

      Kh. Marlene

      Slet