onsdag den 9. november 2011

Overvintring.

Mange planter er sat ind til overvintring. Jeg lover mig selv hvert år, at jeg ikke skal have så mange som skal indendøre.
Men - men - men.  Det går jo altså ikke altid som man har intentioner om, og jeg har atter en mængde overvintrende i orangeriet. De sidste pelargonier er stadig udenfor, lunt og beskyttet, men de kommer ind de næste dage.
Orangeriet er ikke opvarmet - endnu. Bliver det hvis vi får en kold vinter igen. Ellers er det frostfrit og de fleste planter klarer sig fint med den kølige hvileperiode.


Dette smukke blad sidder på min vildart af en geranie.
Dråberne skyldes ikke regn, men at den åbenbart har overskudsvæde, som den skiller sig af med.




1 kommentar:

  1. Ja det er et værre hyr med alle de krukker der skal ind til vinter, men de er jo heller ikke til at undvære :)
    Det er et rigtigt flot 'svedende' blad du har... :)

    SvarSlet