fredag den 21. oktober 2011

Vi kan endnu.

Sådan synes nogle af havens roser at tænke. For der skal mere end regn og hagl til at tage pusten fra dem. Haglbyger af den kraftige slags fik vi her om dagen, ja og lyn og torden.

Austin-rosen Mrs. Doreen Pike opkaldt efter deres afholdte bogholder i firmaet, er een af de absolut bedste. Sundt løv, lavet på en rugosa og med de skønneste, duftende blomster. Den skal altså udbredes noget mere.


En skam at duften ikke kan opleves her.


Nellikerosen kan også byde efteråret velkommen i fin stil.


Awakening, som jo er en hybrid af New Dawn, viser sig efterhånden at være mere robust og sygdomsfri. Blomsten har en god duft og er mere fyldt. Lutter plusser til den her i haven.




2 kommentarer:

  1. uhh hvor jeg glæder mig til, at jeg skal have et rosenbed i haven. Men det må blive til næste år..
    De er virkelig flotte disse tre roser! Og jeg kan kun forestille mig duften..

    SvarSlet
  2. Hvor er dine Roser smukke.
    Jeg vil gerne have Roser, mange Roser i haven, men vores jord er desværre ikke til Roser.
    Tak for kigget.

    SvarSlet