tirsdag den 25. oktober 2011

Gyldne tider.

Eller klorofylets flugt. Det går hurtigt nu.
Dag for dag ændres farverne og de smukkeste gyldne farver er overalt i haven nu.


Disse blade er blærespirea "Dart´s Gold".
Søsteren til den mørke "Diabolo". Den er gyldengul, men her anes hvordan den ændrer farve nu.


Min kæmpestore hosta spiller også op til afdansningsballet.


Klatrehortensiaen´s forfald er noget af det smukkeste her om efteråret.
Blomsterne har man fornøjelse af hele vinteren, enten inde eller ude.

Bladene falder af og allerede nu er de nye knopper store og kraftige.
Som om de ikke ved, at der kan komme en streng vinter.

Forunderlige og fantastiske natur.




2 kommentarer:

  1. Ja smukt ser det ud og det er nok det tætteste jeg komme på et flammebed!
    Men det er ligesom en »blomstring« blot på en anden måde......

    SvarSlet
  2. Efteråret er smukt. Jeg har også klatrehortensia på mit indlæg i dag, den er så smuk netop nu. I morgen må jeg ud og kigge på min grønne blærespirea, den har jeg ikke lige lagt mærke til, der er så meget smukt nu, at man skal være vågen for at se det hele.

    SvarSlet