lørdag den 15. oktober 2011

Das Oktoberle.

Ja det lyder unægtelig noget kryptisk. Det er det nu ikke, det er bare den tyske benævnelse for alle de skønne stenbræk, der blomster fra nu af og frem.
Saxifraga cortusifolia "Cheap Confections" har jeg været spændt på at se udvikle sig og blomstre. Og det gør den så nu.


Jeg har kunnet læse om andre der har ventet og ventet på blomstringen, der desværre udeblev.
Så derfor er jeg meget tilfreds med at mine blomstrer nu.


Blomstrer til hen i november.
Læste på en hollansk planteskoles hjemmeside at det er en bi-plante.
Gad vide hvorlænge de hollandske bier er aktive!!
Jeg forventer ikke at se dem strømme til her for at suge nektar.

God weekend.



2 kommentarer:

  1. Hej,
    Herlig stenbræk og smukke farve i blomsten. Smukke blade. Dejligt med nye planter til ønskeliste.

    SvarSlet
  2. Jeg kender slet ikke planten, men hvor er den dog smuk.
    Tak for kigget.

    SvarSlet