fredag den 30. september 2011

Sølvlys og sølv.

Sølvlys er en kendt staude og bruges efter min mening alt for lidt i haverne. Den er utrulig smuk solitær, men bestemt også glimrende selskab for mange andre stauder. Min forkærlighed gælder mest de mørkbladede og især Brunette.


Selv i potter eller krukker kan den klare sig fortræffeligt.


Alle græsserne står også nu med de skønneste sølv- og metallicfarvede aks.


Skal altså have lavet det præriebed!! Snart.


Wild Rover.
Er så glad for at jeg fik den hjem.









4 kommentarer:

  1. Jeg kender slet ikke stauden sølvlys - Men den er rigtig flot på dit første billede - både bladene og blomsterne! :-) 2i1
    God weekend

    SvarSlet
  2. Vi havde sølvlys i vores gamle kolonihave, tror den havde været der længe for jeg delte den og det blev den rigtig glad for efter et par år. Den er fantastisk i det sene aftenlys.
    Henrik

    SvarSlet
  3. Hvor er din sølvlys smuk. Det er også en af mine yndlings-planter i sensommeren, og så er duften så dejlig :-)

    SvarSlet
  4. Også jeg holder meget af sølvlys og ikke mindst duften. Jeg har den også i min have, faktisk er den uundværlig :-)

    SvarSlet