mandag den 15. august 2011

Stille søndag aften.


Lørdag var en dejlig solskinsdag med masser af havegæster. Pelargonieklubben kom forbi og det var smadderhyggeligt. Medbragte madpakker blev konsumeret og rundt om i haven sydede det af liv. Masser af have- og plantesnak. Kom ikke og her og sig at samlere er kedelige, for det er vi ikke.


Denne darling blev vældigt kigget efter i sømmene uden at vi helt fandt dens rigtige navn, men indskrænkede det til to muligheder. Jeg ved godt hvem der kan navngive den endeligt - tror jeg.

Lørdag aften blev en skovtur. Nærmere betegnet en musikalsk een af slagsen, nemlig koncert i Skovdalen i Aalborg. Absolut dejligt vejr, dejlig musik og godt selskab.


Søndag var familiehygge af den bedste slags. Ikke meget i haven og med udsigt til regn heller ikke vanding udover i drivhusene.

Søndag aften var lidt mere stille end vanligt, for der er en mindre herhjemme nu.
Hende der gav mig den flotte buket den anden dag, er nemlig startet på et nyt og spændende kapitel i hendes liv - på efterskolen.






3 kommentarer:

  1. Pelargonen ser ut som en Änglapelargon, fast jag blir lite osäker på bladen. Det verkar som att det blev en mysig helg tros regn.
    Kram Pella

    SvarSlet
  2. jeg vil nu tippe Pelargonien til en
    Pelargonium tricolor 'Splendide'
    ;-)

    SvarSlet
  3. Hej Ege.
    Ja det var jo lige dig jeg tænkte på. Jeg har også fundet frem til Splendide ved at se i bøger. Men flere af pelargonieklubbens medlemmer var ikke sikre på det. Den skal muligvis ses "live" for at kunne bedømme den sikkert. Ellers er det heller ikke så vigtigt, for sød er den.

    SvarSlet