onsdag den 3. august 2011

Finurligheder

Sommetider går jeg rundt og forsøger at se haven med andre øjne og fra andre vinkler end de sædvanlige. Og det er faktisk både sjovt og svært. Sjovt fordi jeg enten er nede og kravle eller kigger op eller beskuer fra steder hvor jeg ikke plejer at gøre det. Svært fordi jeg er et vanemenneske og ofte stiller mig på de kendte steder.




Under min mørke japanske ahorn gemmer der sig bregner, heuchera, potter og sten.
Sådan ser det ud i pindsvinehøjde.










Jernkrukke med kat med snegl.
Brusehoved fra en gammel vandkande.



















To gamle kander beplantet med heuchera.
Står ved indgangen til haven og ser ganske indbydende ud.












Min gamle picnickurv lever sin sidste tid blandt springbalsamin.
Alle mine gamle kurve ender ude i haven hvor de gør gavn bl.a. som skjul for nogle nyttedyr.
Til sidst formulder de og indgår i naturens kredsløb.


Dagens rose: Zéphirine Drouhin.
Bourbonrose fra 1858. Børnevenlig, dvs. tornløs, remonterende og med fantastisk duft.


4 kommentarer:

  1. Sjovt med en anden vinkel på end den sædvanlige. Jeg havde også Zephirine Drouhin og den var virkelig dejlig. Desuden kan den vokse på et nordvendt sted.

    SvarSlet
  2. Det er hyggeligt sådan at gå på opdagelse i haven :-)

    Det lyder da som en fantastisk rose: sød, lyserød, duftende, remonterende, tornløs - og hvis den så desuden kan klare sig på et nordhjørne. Hvad mere kan man ønske sig af en rose :-)

    SvarSlet
  3. Det at se haven i andre perspektiver, kan give mange nye idéer. Jeg kravler se tid rundt på knæene sammen med mine hunde. Det er sjovt som tingene ser anderledes ud dernede fra.

    Ha' en dejlig dag;-)

    SvarSlet
  4. Mange tak for rosen tippet, den vil jeg ønske mig straks, da jeg nu har googlet den og læst mere.
    Pindsvine perspektiv :-)
    Henrik

    SvarSlet