fredag den 12. august 2011

Dejlig fredag.


Endelig en dag med solskin fra morgenstunden igen. De sidste dages rusk og regn har været helt efterårsagtige og vi er altså stadig i den sidste sommermåned, kære vejrguder. Husk lige det!! Så giv os lige flere dejlige solskinsdage, vi har dem tilgode.















Perovskia eller russisk salvie. En dejlig og meget længeblomstrende staude eller halvbusk. Lyser meget op med sin flotte blå farve og står sig godt med næsten alle andre stauder som naboer.





Jeg fik sat en del af mine lathyrus sent, men nu er der fuld knald på blomstringen. Jeg har kun to slags i år og den jeg holder allermest af er Matucana.

Den er jeg også selvforsynende med idet jeg tager en masse frø. Så mange at der hvert år kommer nogen og gerne vil aftage.














           De får lov til at kravle op mange steder i haven. Op ad stolper,
           hegn, roser, i brombærrene og hvor jeg ellers finder plads.
          
           God weekend.





4 kommentarer:

  1. Super flotte latyrus - de er vel næsten 3 farvede?!

    SvarSlet
  2. Har det på samme måde med Matucana som dig! Og her er den også plantet mange steder ved andre planter i år. Den er altså frøægte?

    SvarSlet
  3. Hej Zep.

    Jeg har i mange år taget frø af Matucana og kun oplevet at de er frøægte. Men det er da muligt at der kan forekomme en variant og jeg bare har været heldig. Jeg ved det faktisk ikke. Måske andre har gjort sig nogle erfaringer.

    Hilsen Helga

    SvarSlet
  4. Hej Helga.

    Det er bare super, tak! Jeg har faktisk spekuleret på det og også taget frø af den for et par år siden, fordi jeg havde en anelse om, at den måske var førægte. Men jeg glemte bare at så dem sidste år. Og i år har jeg brugt købte frø, som jeg fik i kompensation for nogle "fejlfarver" sidste år. Men i år vil jeg så prøve at huske og tage frø igen.

    Hjerteligst

    SvarSlet