mandag den 27. juni 2011

Og så er der

endnu flere roser at se på. Indrømmet, jeg er absolut rosenfan og har rigtig mange i haven. Af enhver slags.
Gamle, historiske, slyng, klatre, nye, moderne, engelske, bunddække.




Polstjärnen. En sommerblomstrende slyngrose. Den rose der kan klare sig længst mod nord i Skandinavien.








Paul´s Himalayan Musk. Også en sommerblomstrende slyngrose. Kan om nogen dække et kæmpeareal, f.eks. et helt træ oppe i flere meters højde.








Albarosen Semiplena er så flot med dens gule øje og skønne duft. Sund og hårdfør som alle Albaroserne er.






Alba Maxima, adskiller sig ved at være meget fyldt og så er knopperne så flotte inden udspring.

4 kommentarer:

  1. Det må være skønt, med så mange forskellige roser :-)

    SvarSlet
  2. Nydelige roser ,jeg kjenner nesten lukten av dem.
    Ha en fin dag , Marit.

    SvarSlet
  3. Nydelige bilder. Tror ikke jeg har vært innom hos deg før. Jeg legger meg til som følger så finner jeg deg igjen. Ønsker deg en god dag :)

    SvarSlet
  4. Jeg er blevet rosenfan gennem de senere år - Pauls Himalayan skal vidst på min ønskeliste:)

    SvarSlet