torsdag den 16. juni 2011

En dejlig dag.

Onsdag var en travl besøgsdag i min have. Om formiddagen lagde en flok seniorcyklister turen omkring min have og drog afsted med cykelkurvene fyldt med rabarber, sommerblomster og andet fra planteverdenen.




De havde ikke tid til at sidde og slappe af, for cykelturen var meget længere.
Skønt med livsglade seniorer.




Jeg skulle nå en masse i haven før aften, for der skulle jeg have Sæby Havekreds på besøg. Og som det så ofte går, så nåede jeg jo ikke at fjerne al ukrudtet. For der var jo lige nogle nogle stauder der skulle plantes og der var jo lige nogle der skulle pottes om og der var jo lige en masse vanding og og og..........

Nå men havefolk er jo fornuftige mennesker og ved godt at man aldrig bliver færdig. Så det blev en meget hyggelig aften med dejlige havegæster.

 
Digitalis er vel een af de mest anvendte blomster i en cottage garden. Og de viser sig fra den fineste side lige nu.






Min gamle bænk langs skuret er  til at sidde på, men der står også det gamle vaskebræt sammen med en ny sommerfuglebusk, som ikke har fået en fast plads endnu.



Kirsebærrene hænger i store klaser. Gad vide hvormange jeg får, for haven myldrer med solsorte i år.
Den blå bænk foran hønsegården er hundens observationspost. Der tilbringer hun timer.


Den sorte studenternellike er en skøn buketblomst. Bladene bliver allersmukkest og mørkest når de står i fuld sol.

4 kommentarer:

  1. Nydelige bilder av hagen din! Jeg elsker cottage stilen:) Revebjeller er et must:) Flotte roser har du også:) Klem Ellen.

    SvarSlet
  2. Hvor ser der dejligt ud, i din have. Jeg kan ikke forestille mig andet, end at alle dine gæster har haft en skøn oplevelse :-)

    Og mon ikke de fleste have-folk har stor forståelse for og kan se gennem fingre med lidt ukrudt rundt omkring. Bare det ikke fylder det hele og tager hele scenen fra dem, der skulle have hovedrollen. Og det ser da bestemt ikke sådan ud :-)

    Ha' en dejlig dag!

    SvarSlet
  3. Så fine bilder og hage du viser, ha en fin dag ,Marit.

    SvarSlet
  4. Hvor ser der bare hyggeligt ud i din have. Digitalis giver et rigtig godt udtryk i sådan en have ;-)

    SvarSlet