lørdag den 23. april 2011

Gode havebøger

kan man ikke få nok af. De er lige som som gode venner: uundværlige og lige ved hånden.
Jeg har før nævnt den engelske havedame og forfatter Karen Platt, hvis bøger jeg finder skønne og er blandt mine uundværlige.


Hun har valgt at kategorisere planterne efter farver og ikke sorter. Og de ombefatter alt fra træer til stueplanter i de fire farvekategorier. Endvidere er de fyldt med gode farvefotos, skildringer af planterne og forslag til sammensætning.
Bøgerne kan købes her i landet gennem bognetbutikken Plantarum, bestilles direkte hos Karen Platt eller på Amazon.com.


Denne fantastiske havebog fandt jeg i en boghandel i Carlisle for den nette sum af 8.99 pund for nogle år siden. Med kraftigt plastomslag, så jeg behøver ikke engang vaske hænder når jeg lige skal søge efter noget.

I det hele taget kan man gøre nogle gode bogindkøb i England. Væsentlig billigere end her og det skyldes bl.a. at oplagene er meget større.


4 kommentarer:

  1. Ja, fine bøger - jeg har også Gold Fever.

    Plantarum er i øvrigt gæsteblogger hos mig i denne uge :-)

    SvarSlet
  2. den sidste bog "Perfekt plants" er da et fund for de penge .
    Hvis den er som de andre fra deres hænder , så er det nogle moppedrenge som er tunge at slæbe fra Bibl. og rigtig savlebøger

    Karen platt ...........hun er "Gud" ;-))))))))

    SvarSlet
  3. Det lyder som den helt rigtige bog.

    Ha' en dejlig aften.

    SvarSlet
  4. Der fik du så lige ledt mig i fordærv ;)

    Har bestilt "Black magic" og "Silver lining" - og har fået mail om at de bliver afsendt fra England i morgen :)

    SvarSlet